1 Şubat 2008 Cuma

SEO Nasıl Yapılır - 2 (Keywords)

Seo 'nun orjinal içerik'ten sonra ki en önemli faktörlerinden biri de doğru meta-tag içinde keyword kullanımıdır.Keyword'ler(Anahtar Kelimeler) sitenizde bulunan içeriğiniz hakkında arama motorlarına özet bilgi babında ipuçları vermek için kullanılır.

Örnek olarak bir turizm siteniz var diyelim.Ve dağ turizmi hakkında tanıtımların yer aldıgı bir içeriğe sahipsiniz.

şeklinde kullanmak çoğu webmaster'ın hataya düştüğü bir kullanım şeklidir. Garip gelse de bu böyledir. Çünkü keyword'lerde bütün arama motorlarının dikkate aldığı en büyük etken kullandığınız bu anahtar kelimelerin siteniz içeriğinde kullandığınız bütün kelimeleri karşılama oranıdır. Yani meta-tag içerisine yazdığınız keyword'lerin içeriğinizin içinde geçen bütün kelimelerle örtüşüp örtüşümediği konusudur temelde. Bu oranın en az %80 civarlarında olması demek siteniz için kullanabileceğiniz en iyi keyword'leri kullanmış olduğunuz anlamına gelir.

Keyword kullanımı konusunda en dikkat edilemesi gereken etkenler en başında gereksiz kelime tekrarı gelmektedir.Yine çoğu webmaster arkadaş, sadece belli başlı keywordlerde savaş verdikleri için bu hataya çoğu kez düşmüşlerdir. Arama motorları tarafından bu şekilde keyword kullanım tarzı hiç beğenilmez ve sitenizle alakalı diğer faktörlere bakılarak Spam durumuna düşme ihtimali oldukça yüksektir.

Meta-tag içerisinde kullanımından başka içeriğiniz içinde vurgulamak istediğiniz kelimeleri (u) tag'ini ve tabiki title bloğunu da unutmadan kullanarak belli etmek arama motorlarının sevdiği faktörlerden bir tanesidir. Hyperlink'le vurgusu artırılmış olan kelimeleri de meta-tag'deki keyword bloğu içerisinde kullanmak çok yararlı olacaktır.
Şuan itibariyle keyword kullanımı hakkında sizlere aktaracaklarım bu kadar.

Görüşmek Üzere..

Uyarı

Sitedeki içerikleri lütfen kaynak belirterek yayınlayınız...